Etiketter

torsdag 29. juli 2010

Hosta 'Blue Mouse Ears'

Dette er en hosta som jeg har tre stk. av. Den på det øverste bildet  står i mer sol, og får derfor grønnere blader. Disse bildene er tatt på samme dag, og den som får mer sol blomstrer mye tidligere! Etter min smak får den som står i skygge mye penere farge, og er nok en riktigere plassering for den i og med at den heter 'Blue Mouse Ears'.
Den tåler altså både sol og skygge. Størrelsen er liten, og veksten er medium. Den er en sport av 'Blue Cadet'. Bladene er tykke, og den har nydelige blomster!

5 kommentarer:

  1. Den er så søt! Jeg synes de minste hostaene er så nusselige. De blir jo ikke praktiske som bunndekkere på den måte de store er, men om man har små planter å sette sammen med så :)

    SvarSlett
  2. anne, jeg samler på disse små hostaene, og har de i en egen del av et stort bed. Ellers har de lett for å drukne sammen med de store.

    Vivi, ja de er flotte disse små hostaene også!

    SvarSlett
  3. Enig med deg i at fargen er penest på den som står i skyggen. De er søte disse små hostaene, men jeg har litt problemer med å plassere dem. Kanskje jeg bør lage et eget bed til dem slik du har gjort, det var en god ide. Jeg har jo ikke så mange så det blir ikke store beddet, men likevel....

    SvarSlett
  4. Marit, ja de små passer absolutt best i et eget bed, ellers har de lett for å drukne sammen med andre hosta som vokser dem i senk. De fleste hosta,( bortsett fra de som er mørkegrønne), blir penest i halvskygge.

    SvarSlett